Onze opdrachtgevers
Al meer dan tien jaar inspireren we onze opdrachtgevers. We werken voor en met ze vanuit een blijvende verbondenheid van goede relaties. Niet vreemd dat opdrachtgevers veelvuldig aan ons denken als ze op zoek zijn naar contacten en connecties.

We zijn er trots op blijvend onze kennis en ervaring te kunnen inzetten voor een grote verscheidenheid aan opdrachtgevers, waaronder ministeries (onder meer het ministerie van Economische Zaken, Dienst Landelijk Gebied), provincies (zoals Drenthe), gemeenten (waaronder Delft), kennisinstellingen (zoals Deltares), (bouw)bedrijven (waaronder BAM) ingenieursbureaus (zoals Advin), (Rabo)banken en woningbouwcorporaties (onder meer Staedion), de zorgsector (zoals het Rotterdamse programma Medisch en Zorg) en diverse onderwijsorganisaties (waaronder de MBO Raad). We laten een aantal van hen hier graag aan het woord.

ANP pers support

“Ik schakelde La Red in om onze accountmanagers beter te leren netwerken. Goed netwerken leidt tot het ontmoeten van onze klanten, het vinden van nieuwe klanten en een goede representatie van onze organisatie. La Red organiseerde meerdere groepstrainingen voor telkens acht accountmanagers. Naast netwerktheorie, werd de praktijk door rollenspellen nagebootst. Die netwerktrainingen waren buitengewoon nuttig. Eigenlijk zou het goed zijn om de trainingen regelmatig te herhalen voor een kennisupdate. Zo wordt het besef van de voordelen van netwerken versterkt, zodat onze accountmanagers het nog meer in de praktijk gaan brengen. Ik denk erover om intern iemand te laten opleiden tot netwerktrainer. Wat mij betreft moet in vacatures netwerken onderdeel zijn van de jobdescription. Kortom: zeer nuttig en voor herhaling vatbaar.”
Erica Bronkhorst, Managing director ANP Pers Support

 

Strukton Civiel

“Bij het bouwproject A2 in Maastricht werken wij nauw samen met een andere organisatie. Het gecompliceerde project is opgesplitst in drie bouwlocaties, vijf onderdelen en per onderdeel weer diverse afdelingen. De verschillende groepen communiceerden nauwelijks met elkaar en raakvlakken tussen, met name, engineering en werkvoorbereiding/uitvoering waren te weinig inzichtelijk. La Red zorgde in een aantal sessies voor bewustwording over kennisdeling binnen het consortium. De teams leerden elkaar beter kennen en zagen in welke kennis wel of niet aanwezig was bij andere teams. Ook zijn we op advies van La Red gestart met Yammer, een sociaal netwerk voor samenwerken binnen een organisatie. Iedereen deelt hier actief zijn kennis of vraagstukken met de rest van de organisatie. Men praat nu veel meer met elkaar en zoekt elkaar op. Bij een aantal metingen kan geconcludeerd worden dat de sessies erg waardevol zijn geweest en dat de bewustwording over samenwerken en kennisdelen sterk naar voren is gekomen.”
Lukas Simons, Kennismanager Strukton Civiel

 

Rabobank-logo

“Netwerkend Werken past heel goed bij onze filosofie van zaken doen. De Rabobank is bij uitstek een organisatie die in de haarvaten van de omgeving zit. We zitten dan ook in vele netwerken en er zijn letterlijk honderden clubs en netwerken om uit te kiezen. We twijfelden of we wel in de goede zaten en we wensten onze aanpak beter te structureren. Netwerken is een lange termijnoefening en je kunt niet verwachten daar meteen handel uit te halen. La Red maakte voor ons een analyse, gaf advies en trainde onze mensen tot betere netwerkers. Zij werden echte ‘ambassadeurs’ en houden zeer positieve verhalen. Ze stralen ook echt uit dat netwerken leuk is om te doen en dat heeft zeker effect binnen het bedrijf. Dit traject bracht ons het gewenste inzicht en legde absoluut een focus op netwerken. “
Ralph Nadolski, Manager Marketing & Communicatie Rabobank Zuid-Holland Midden

 

“De maatschappij ontwikkelt zich steeds meer netwerkend, ook het zaken doen. Ook voor onze sociale werkplaats “Werkse!” worden de relaties met de buitenwereld belangrijker. We zoeken bedrijven die maatschappelijk geëngageerd zijn en waarmee we een ‘match’ vinden. Dat kan alleen als je een relatie hebt en niet via koude acquisitie. We moeten toe naar relatieschap, waarin je over de drempel mag en kunt meedenken of we iets voor elkaar kunnen betekenen. La Red maakte voor ons een netwerkanalyse en gaf nieuwe inzichten. Van daaruit werken we nu aan een grootschalige gedragsverandering. Ik vind Netwerkend Werken en daarop sturen een managementtaak. Regelmatig bezoek ik bijeenkomsten waar ik niet-resultaatgericht aanschuif, zoals bij de La Red Businessclub, die vind ik het meest verrassend. “
Hans van der Sandt, Directeur “Werkse!”

 

Advin

“Om nieuwe opdrachtgevers te vinden en het contact met bestaande klanten te versterken wilden we binnen Advin actiever gebruik gaan maken van Social Media. Online netwerken is goed voor de profilering van onze medewerkers en de organisatie als geheel. Om beter de weg te kunnen vinden in de wereld van Social Media schakelden we La Red in om ons te trainen Eerst ontwikkelde La Red voor onze medewerkers een leidraad met ´do’s and don’ts´. . Vervolgens gaven de consultants van La Red op onze vijf vestigingen op enthousiaste en levendige wijze hun presentaties. Onze medewerkers kregen hierbij ook persoonlijk advies over het gebruik van hun accounts op bijvoorbeeld LinkedIn. Als resultaat zien we dat het intensievere gebruik van Social Media een positieve bijdrage levert aan onze organisatie. Wij ontvangen online uitnodigingen van nieuwe klanten. Ook sollicitanten weten ons nu via deze weg te vinden. Het is gebruikelijk geworden om Social Media in te zetten naast de andere middelen. Alles dankzij de leerzame presentaties en implementatiebegeleiding door La Red.”
John Walraven, Algemeen directeur Advin

Maak kennis met onze opdrachtgevers